Τρέχουμε ΜΑΖΙ τον 37ο Αυθεντικό Μαραθώνιο!

Ο 37ος Αυθεντικός Μαραθώνιος της Αθήνας επιστρέφει την Κυριακή 10/11 και 55.000 δρομείς από όλο τον κόσμο θα έρθουν για να ζήσουν από κοντά την αυθεντική εμπειρία μαραθωνίου και να τρέξουν την ιστορική διαδρομή.

Θες να γίνεις κι εσύ μέρος της ιστορίας, αλλά διστάζεις; Οι Cosmos Runners είναι ΜΑΖΙ σου για να φτάσεις το στόχο σου, ακόμα κι αν τώρα ξεκινάς!

Ο Cosmos Marathon Expert Νάσος Μπέρτσος μοιράζεται την εμπειρία του από τον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας:

«Είναι η μόνη διαδρομή που θα νιώθεις να περπατάς δίπλα στον Φειδιππίδη, να μεταφέρεις και εσύ ένα μήνυμα νίκης, μιας νίκης όχι απέναντι σε κάποιον εχθρικό στρατό, αλλά απέναντι στον εαυτό σου, σε αυτήν την μικρή φωνή που από την πρώτη ανηφόρα θα σου λέει να σταματήσεις.

Αυτός άλλωστε είναι ο χειρότερος εχθρός μας, η αμφισβήτηση των ορίων μας και των προσπαθειών μας. Αυτόν τον εχθρό έχεις νικήσει μόνο που στάθηκες στην αφετηρία, και τον έχεις κατατροπώσει την ίδια στιγμή που μπαίνεις στο καλλιμάρμαρο, τερματίζεις με όσες δυνάμεις σου έχουν μείνει, με πόδια τρεμάμενα, σκύβεις και φυλάς το ταρτάν που σε δέχτηκε. Πλέον έχεις νικήσει. Έχεις νικήσει τις φοβίες σου, έχεις θέσει πλέον νέα όρια που θα προσπαθήσεις να σπάσεις.

Γιατί ο μαραθώνιος αυτό είναι, ένα μάθημα ζωής που μας λέει ότι δεν πρέπει να φοβάσαι κάτι που σου φαίνεται ακατόρθωτο απλά να το σεβαστείς και να προετοιμαστείς με όλα σου τα μέσα για να το ξεπεράσεις.»

Προετοιμάσου λοιπόν ΜΑΖΙ με τους experts μας πριν τη μεγάλη ημέρα!

Προπόνηση: Καν’ το όπως οι Cosmos Runners!

Η προετοιμασία για τον Μαραθώνιο ποικίλει ανάλογα με το επίπεδο του δρομέα που θα λάβει μέρος και φυσικά με τον στόχο που έχει θέσει. Ο όγκος χιλιομέτρων ανά βδομάδα θα γίνεται σταδιακά και κάπου στα μέσα του προγράμματος θα φτάσεις το μέγιστο αριθμό χιλιομέτρων στην βδομάδα. Από εκεί και πέρα μέχρι και 2 βδομάδες πριν τον αγώνα ο όγκος χιλιομέτρων θα παραμείνει σχεδόν αναλλοίωτος με μικρές διακυμάνσεις.
mμαραθώνιος προπόνηση

Οι τελευταίες 2 βδομάδες, είναι η περίοδος φορμαρίσματος. Τι είναι το φορμάρισμα; Το φορμάρισμα είναι η περίοδος κατά την οποία πολλοί αθλητές μειώνουν την δυναμική της επιβάρυνσης της προπόνησης, για να επιτύχουν την κορύφωση της απόδοσης τους στον αγώνα στόχο. Η μείωση της δυναμικής της επιβάρυνσης μπορεί να επιτευχθεί με τρεις τρόπους:

1) μειώνοντας την ποσότητα της προπόνησης
2) μειώνοντας την ένταση ή
3) μειώνοντας και την ποσότητα και την ένταση.

Το πιο ιδανικό σύμφωνα με έρευνες φαίνεται να είναι η μείωση της ποσότητας αλλά η διατήρηση της έντασης. Η μείωση αυτή επιτρέπει στο σώμα να ξεκουραστεί και να αναρρώσει από τις προπονήσεις, να επιδιορθώσει τις κατεστραμμένες μυϊκές ίνες και κυρίως να αποθηκεύσει περισσότερη ενέργεια (γλυκογόνο) για τον αγώνα.

Mindful Eating: Τρώμε για να νιώσουμε καλά!

μαραθώνιος διατροφή


Η προπόνηση είναι πολύ σημαντική, αλλά η κατάλληλη διατροφή τις τελευταίες εβδομάδες πριν τον αγώνα μπορεί να είναι το μυστικό που θα κάνει τη διαφορά στην απόδοση σου. Παρακάτω θα βρεις τις συμβουλές των experts μας και μην ξεχνάς: Άκου το σώμα σου και προσάρμοσε την διατροφή σου σύμφωνα με τις ανάγκες του!

Το διάστημα της προετοιμασίας, λοιπόν, τρεφόμαστε επαρκώς και να δεν χάνουμε γεύμα. Σίγουρα, όσο αυξάνονται τα χιλιόμετρα θα πρέπει να φροντίζουμε να καλύπτουμε το 50-60% της ημερήσιας πρόσληψης με υδατάνθρακες, ένα 20-30% με πρωτεΐνες και το υπόλοιπο με λίπος. Επιλέγουμε υγιεινές τροφές που είναι πλούσιες σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία που είναι απαραίτητα αυτήν την περίοδο.

Τέλος, βάζουμε για τα καλά το νερό στη ζωή μας! Πίνουμε επαρκείς ποσότητες καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, τόσο πριν όσο και μετά την προπόνηση. Βάζουμε ακόμα κι άλλα υγρά όπως φυσικούς χυμούς και τσάι, ενώ απόφυγε το αλκοόλ και τους πολλούς καφέδες.

Διαλέγουμε τα σωστά ρούχα, παπούτσια & εξοπλισμό!

Παπούτσια: Αφού πήρες απόφαση να τρέξεις τον μαραθώνιο είναι πολύ καλή περίοδος για να προμηθευτείς ένα νέο δρομικό ζευγάρι που θα σου βγάλει όλη την προετοιμασία. Φρόντισε να το επιλέξεις με προσοχή ώστε να ταιριάζει τόσο στις ανάγκες σου (πάτημα, δρομικό στυλ κλπ.) όσο και στο γούστο σου.

Το ιδανικό σενάριο, ωστόσο, θα ήταν να έχεις δύο ζευγάρια που να τα εναλλάσσεις στις προπονήσεις, κάτι που θα δώσει συνολικά περισσότερο χρόνο ζωής στα παπούτσια σου αλλά και συνθήκες καλύτερης απόκρισης.

Θα μπορούσες, να πάρεις δύο παρόμοια μοντέλα (κατηγορία καθημερινής προπόνησης, Cushion/Neutral ή Stability ανάλογα το πάτημά σου) ή και δύο διαφορετικά, με το ένα να έχει περισσότερη ενίσχυση για τα μεγάλα συνεχόμενα και τα Long Run, και το άλλο να είναι σχετικά πιο γρήγορο για Tempo Run και διαλλειματικές (κατηγορίας Performance).

Παρακάτω θα δεις παπούτσια tested & approved από τους Cosmos Runners!

Asics Gel Nimbus
Nike Zoom Fly

 

 

 

 

 

 

 

Saucony Triumph
Saucony Triumph
Adidas Ultraboost
Adidas Ultraboost

 

 

 

 

 

 

 

Δες ΟΛΑ τα εξειδικευμένα ανδρικά και γυναικεία running παπούτσια!

Ρούχα: Με τον καιρό να παίζει περίεργα παιχνίδια, πρέπει να είσαι προετοιμασμένος για ότι και αν συμβεί. Επίλεξε τεχνικά ρούχα που να απορροφούν τον ιδρώτα και εξοπλισμένα με τεχνολογίες που θα σε βοηθήσουν να ανταπεξέλθεις όποιες και να είναι οι συνθήκες. Προτίμησε τα ελαστικά ρούχα για να έχεις ελευθερία κινήσεων και απέφυγε τα βαμβακερά ρούχα που όταν θα ιδρώσεις θα νιώσεις να σε εμποδίζουν.

Διάλεξε εδώ τα ανδρικά και γυναικεία ρούχα που σου ταιριάζουν μέσα από τη μεγάλη μας συλλογή!

μαραθώνιος

Αξεσουάρ: Οι κατάλληλες κάλτσες θα παίξουν σίγουρα το δικό τους ρόλο. Θα πρέπει να είναι και αυτές άνετες, να σου χαρίζουν στήριξη και σταθερότητα και φυσικά να κρατήσουν τα πόδια σου δροσερά μέχρι το τέλος του αγώνα.

Για να προστατευθείς από την ηλιακή ακτινοβολία και να αποφεύγεις τη θερμική εξάντληση θα πρέπει να φορέσεις καπέλο. Επιπλέον, αν είσαι πιο ψαγμένος, μπορείς να διαλέξεις και μαντήλια, τα οποία μπορούν να φορεθούν με αμέτρητους τρόπους, είτε στο κεφάλι είτε στο λαιμό και αν δεν νιώσεις ότι δεν τα χρειάζεσαι μπορείς να τα φορέσεις ακόμα και σαν περικάρπια! You choose! 

Τώρα, αν είσαι σε pro-level και λίγο tech-freak, όπως εμείς, και θες να μαθαίνεις τα πάντα όταν τρέχεις, θα μπορούσες να φορέσεις και ένα αθλητικό ρολόι ή καρδιοσυχνόμετρο. Έχουν εξελιχθεί τόσο πολύ που καταγράφουν παλμούς, χρόνο, επιδόσεις, θερμίδες που καίτε και αμέτρητα άλλα πράγματα. Sorry, αλλά εμείς δεν μπορούμε να αντισταθούμε σε αυτά! We confess it!

Δες εδώ εξειδικευμένα αξεσουάρ για τρέξιμο!


Ο Μαραθώνιος έφτασε… Έλα στην αφετηρία ΜΑΖΙ μας!

Για τον αγώνα το σημαντικό είναι να έχουμε έναν πλήρη και ήσυχο ύπνο το προηγούμενο βράδυ. Επιλέγουμε ένα ελαφρύ πρωινό πλούσιο σε υδατάνθρακες και πίνουμε 500ml νερό, έως 2 ώρες πριν βρεθούμε στην αφετηρία! Μπορείς να κρατάς μαζί το ισοτονικό, ή το νερό σου και να πίνεις μικρές γουλιές όσο τρέχεις!

Δες εδώ τη συλλογή μας σε ισοτονικά και ηλεκτρολύτες!

Από την στιγμή που θα στηθείς στην εκκίνηση οι παλμοί σου θα χτυπάνε κόκκινο, οπότε προσπάθησε να χαλαρώσεις και να ευχαριστηθείς τον αγώνα. Σημαντικό να μην παρασυρθείς από τον ρυθμό των άλλων και να μείνεις κολλημένος στο πλάνο που έχεις ετοιμάσει.

μαραθώνιος

Πολύ σημαντικό είναι να μην χρησιμοποιήσεις για πρώτη φορά στον αγώνα κάτι που δεν το έχεις δουλέψει επαρκώς στις προπονήσεις σου. Είτε είναι ένα καινούργιο ζευγάρι παπούτσια, είτε ένα καινούργιο τεχνικό μπλουζάκι ή ακόμα και ένα καινούργιο gel από κάποιον φίλο, καλό είναι να αποφύγεις να πειραματιστείς με οτιδήποτε δεν έχεις χρησιμοποιήσει στις καθημερινές προπονήσεις, γιατί δεν ξέρεις τι αντίκτυπο θα έχει στον αγώνα σου, και κατά πάσα πιθανότητα θα σαμποτάρει την προσπάθεια τόσο μηνών.

Τα καταφέραμε! Τώρα;

Μετά από τον αγώνα η κούραση θα κάνει σίγουρα την εμφάνιση της. Παρ’ όλα αυτά συνεχίζουμε κανονικά τις ασκήσεις μας σε χαλαρούς κι όχι έντονους ρυθμούς, όσο κουρασμένοι κι αν νιώθουμε! Επίσης η πρόσληψη βιταμίνης C είναι σημαντική διότι η βιταμίνη C είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που λειτουργεί για να προστατεύσει τα μυϊκά κύτταρα και βοηθάει στον σχηματισμό του κολλαγόνου στον οργανισμό.

Όπως σε κάθε δοκιμασία, το ταξίδι είναι εξίσου σημαντικό με τον προορισμό! Οι Cosmos Runners είναι εδώ μαζί σου, για να σε βοηθήσουν να ξεπεράσεις  τον εαυτό σου και να νιώσεις ΠΕΡΗΦΑΝΙΑ! Άλλωστε, το τρέξιμο αντικατοπτρισμός της ίδιας της ζωής, σε κάνει να σκεφτείς μέχρι που μπορείς να φτάσεις, αυτό που θεωρούσες χθες το ταβάνι σου, το όριο σου, μήπως σήμερα σου φαίνεται εφικτό να ανεβάσεις και άλλο τον πήχη. Αν θέλεις να αλλάξεις το σώμα σου, αθλήσου, αν θέλεις να αλλάξεις την ζωή σου, γίνε δρομέας.