Λίγο πριν τον Ημιμαραθώνιο η Cosmos Running Team δίνει κορυφαία tips για να βγεις νικητής τη μεγάλη μέρα!

Λίγες μέρες πριν τον 7ο Ημιμαραθώνιο Αθήνας, που θα γίνει την Κυριακή 18/3, η Cosmos Running Team μαζεύεται και σου αποκαλύπτει τα μυστικά της, που την έχουν σώσει αμέτρητες φορές σε running evens.

Τι κάνουν οι expert μας πριν τη μεγάλη ημέρα;
Προπόνηση και σωστή διατροφή πάνε μαζί, αλλά κυρίως τη τελευταία βδομάδα πρέπει να δώσεις λίγο περισσότερη βάση σε αυτά που τρως και να μην το παρακάνεις με τις προπονήσεις. Προτίμησε να ξεκουράσεις τα πόδια σου χαλαρώνοντας την ένταση της προετοιμασίας και φυσικά απόφυγε την πολλή ορθοστασία.

Επίλεξε υγιεινές τροφές, πλούσιες σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία. Πιες άφθονο νερό και φρόντισε να μη λείπει από την καθημερινότητά σου, καθώς είναι γνωστό ότι η αφυδάτωση προκαλεί μειωμένες επιδόσεις αλλά και άλλους σοβαρούς κινδύνους, όπως θερμοπληξία.


Επίσης, μην «τσιγκουνευτείς» στην πρόσληψη υδατανθράκων (θυμήσου: 8gr υδατάνθρακα ανά κιλό σωματικού βάρους)!


Κι εξηγούμαστε για να μην παρεξηγούμαστε… Δεν εννοούμε να απολαύσεις τώρα, όσες μακαρονάδες και ψωμιά μπορείς! Καλό θα ήταν να αυξήσεις σταδιακά την πρόσληψη υδατανθράκων, προκειμένου να γεμίσεις τις αποθήκες σου με ενέργεια, αλλά να μειώσεις σημαντικά την πρόσληψη σε πρωτεΐνη και λιπαρά για να αποφύγεις να αυξηθεί και το βάρος σου.

Τώρα για να σε καλύψουμε πλήρως, θα προτείναμε να μειώσεις αρκετά – ιδιαίτερα τις 1~2 τελευταίες ημέρες – την πρόσληψη φυτικών ινών, καθώς έτσι θα γλιτώσεις και τις πιθανές γαστρεντερικές διαταραχές κατά τη διάρκεια του αγώνα!


Eίναι προτιμότερο να είσαι λιγότερο προπονημένος αλλά ξεκούραστος, παρά φουλ προπονημένος αλλά και φουλ κουρασμένος… Συνέχισε κανονικά τον ομαλό κύκλο προπόνησης που ακολουθούσες και μην πειραματιστείς, και κυρίως μη δοκιμάσεις ιδιαίτερες ασκήσεις και βάρη(!) Την Παρασκευή (2 μέρες πριν το ραντεβού μας) προτείνουμε πλήρη ξεκούραση… Να το ξαναπούμε; Πλήρη ξεκούραση!

Τέλος την τελευταία μέρα πριν τον αγώνα, λέμε ναι στην «ενεργητική ξεκούραση». Τι εννοούμε; 20 με 30 λεπτά χαλαρού τρεξίματος είναι αρκετά. Παράλληλα κάνε διατάσεις και ανοίγματα!

 

Πάρε τα σωστά ρούχα, παπούτσια & εξοπλισμό!

Παπούτσια: Στους αγώνες για το αν, πότε, πως θα φθάσεις στη γραμμή τερματισμού σημαντικό ρόλο θα παίξουν τα running παπούτσια σου και το ξέρεις. Δε θα ήθελες να σε εγκαταλείψουν στην αρχή ή στη μέση του αγώνα. Θες να είναι ανθεκτικά, ελαφριά για να μη νιώθεις να σε βαραίνουν, με καλή αντικραδασμική προστασία και επιστροφή ενέργειας, στήριξη και πρόσφυση και γιατί όχι… Να είναι και η τελευταία λέξη της μόδας. Γι’ αυτό πριν τον Ημιμαραθώνιο πρέπει να κάνεις μια καλή έρευνα για το τι ακριβώς σου ταιριάζει.

Δες εδώ εξειδικευμένα ανδρικά και γυναικεία running παπούτσια!

 

Ρούχα: Με τον καιρό να παίζει περίεργα παιχνίδια, πρέπει να είσαι προετοιμασμένος για ότι και αν συμβεί. Επίλεξε τεχνικά ρούχα που να απορροφούν το ιδρώτα και εξοπλισμένα με τεχνολογίες που θα σε βοηθήσουν να ανταπεξέλθεις όποιες και να είναι οι συνθήκες. Προτίμησε τα ελαστικά ρούχα για να έχεις ελευθερία κινήσεων και απέφυγε τα βαμβακερά ρούχα που όταν θα ιδρώσεις θα νιώσεις να σε εμποδίζουν.

Διάλεξε εδώ τα ανδρικά και γυναικεία ρούχα που σου ταιριάζουν μέσα από τη μεγάλη μας συλλογή!


Αξεσουάρ: Οι κατάλληλες κάλτσες θα παίξουν σίγουρα το δικό τους ρόλο. Θα πρέπει να είναι και αυτές άνετες, να σου χαρίζουν στήριξη και σταθερότητα και φυσικά να κρατήσουν τα πόδια σου δροσερά τα πόδια σου μέχρι το τέλος του αγώνα.

Για να προστατευθείς από την ηλιακή ακτινοβολία και να αποφεύγεις τη θερμική εξάντληση θα πρέπει να φορέσεις καπέλο. Επιπλέον, αν είσαι πιο ψαγμένος, μπορείς να διαλέξεις και μαντήλια, τα οποία μπορούν να φορεθούν με αμέτρητους τρόπους, είτε στο κεφάλι είτε στο λαιμό και αν δεν νιώσεις ότι δεν τα χρειάζεσαι μπορείς να τα φορέσεις ακόμα και σαν περικάρπια! You choose! 😉

Τώρα, αν είσαι σε pro-level και λίγο tech-freak, όπως εμείς, και θες να μαθαίνεις τα πάντα όταν τρέχεις, θα μπορούσες να φορέσεις και ένα αθλητικό ρολόι ή καρδιοσυχνόμετρο. Έχουν εξελιχθεί τόσο πολύ που καταγράφουν παλμούς, χρόνο, επιδόσεις, θερμίδες που καίτε και αμέτρητα άλλα πράγματα. Sorry, αλλά εμείς δεν μπορούμε να αντισταθούμε σε αυτά! We confess it!

Δες εδώ εξειδικευμένα αξεσουάρ για τρέξιμο!

 

The big moment!
Ξύπνα σχετικά νωρίς, ώστε να απολαύσεις το πρωινό σου και να είσαι on time στο σημείο εκκίνησης του αγώνα – 1 ώρα πριν!

Προτείνουμε να μην το παρακάνεις με πολλά υγρά τα τελευταία 30′ πριν ξεκινήσεις να τρέχεις. Μπορείς να κρατάς μαζί το ισοτονικό, ή το νερό σου και να πίνεις μικρές γουλιές όσο τρέχεις!
It’s a trap! Να έχεις κατά νου ότι το πρώτο μισό του αγώνα θα είναι λίγο πιο αργό από το δεύτερο – negative split – ώστε να έχεις περισσότερες δυνάμεις για ένα δυνατό τερματισμό.

Δες εδώ τη συλλογή μας με τα ισοτονικά και τους ηλεκτρολύτες!

Μετά τον αγώνα…
Αφού φτάσεις στη γραμμή του τερματισμού και αισθανθείς όπως ο Usain Bolt όταν σπάει παγκόσμιο ρεκόρ, μη βιαστείς να πάρεις την παρέα σου για να πάτε για μπύρες. 😛
Συνέχισε με βάδισμα σε χαλαρό ρυθμό, ώστε να ρίξεις τους καρδιακούς παλμούς σου και να ξεκινήσουν να χαλαρώνουν οι μύες σου! Όσο για τις διατάσεις… Ούτε να το σκεφτείς να μην τις κάνεις!

Αναπλήρωσε την χαμένη ενέργεια με ένα snack, πιες αρκετό νερό για να ενυδατωθείς και άλλαξε ρούχα ή φόρεσε κάτι που θα σε κρατήσει ζεστό, καθώς θα πέσει η θερμοκρασία του σώματός σου, μετά τον αγώνα.

Την επόμενη μέρα συνέχισε κανονικά τις ασκήσεις σου σε χαλαρούς κι όχι έντονους ρυθμούς, όσο κουρασμένος κι αν νιώθεις!

Αυτές ήταν οι δικές μας συμβολές! Ακολούθησε τις, δέσε τα αθλητικά σου παπούτσια και σε περιμένουμε την Κυριακή 18 Μαρτίου 2018 στο κέντρο της Αθήνας για να τρέξουμε μαζί! Σε ένα από τα μεγαλύτερα running events με πάνω από 20.000 runners! Ραντεβού στην Πλατεία Συντάγματος στις 9.00 το πρωί (μπροστά στο Μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη)! Σε περιμένουμε!